Θα πρέπει να φροντίζετε η ιστοσελίδα σας να είναι πάντα συμβατή με την χρονιά που διανύουμε.
Πότε θα πρέπει να ανανεώσω την ιστοσελίδα μου ;
Ένα πολύ συχνό ερώτημα είναι το πως θα γνωρίζετε εάν η ιστοσελίδα σας χρειάζεται ανανέωση. Η απάντηση είναι πολύ απλή, θα πρέπει να σκέφτεστε ότι η ιστοσελίδα είναι όπως ένα μαγαζί η μια βιτρίνα, δηλαδή πρέπει να φροντίζετε να είναι πάντα ανανεωμένη και εντός εποχής και κυρίως να φροντίζετε κάποια προβλήματα που ίσως προκύψουν.
Πώς γίνετε η ανακατασκευή ιστοσελίδας;
Η διαδικασία είναι πάρα πολύ απλή και σίγουρα δεν χρειάζεται να σας φοβίζει καθώς εμείς θα σας συμβουλέψουμε και θα σας καθοδηγήσουμε σύμφωνα πάντα με ότι είναι καλύτερο για την επιχείρηση σας. Τα βήματα για την ανακατασκευή ιστοσελίδων είναι τα εξής
- Αρχικά θα χρειαστεί να γίνει μεταφορά του περιεχομένου, ώστε να διατηρήσετε τα αρχεία σας όπως ήταν και στην αρχική σας ιστοσελίδα.
- θα φροντίσουμε να μην χαθεί η κατάταξη σας στα αποτελέσματα αναζήτησης της google.
- Θα μεταφέρουμε και θα ανανεώσουμε της φωτογραφίες σαν έτσι ώστε να σας παρέχουμε ένα σύγχρονο αποτέλεσμα.
- Τέλος θα ανανεώσουμε την ιστοσελίδα σας με σκοπό να έχει ένα σύγχρονο σχεδιασμό και κυρίως να είναι φιλική προς τον χρήστη.
Γιατί να ανακατασκευάσω την ιστοσελίδα μου;
Με την πάροδο του χρόνου οι απαιτήσεις αυξάνονται στο τεχνολογικό κομμάτι. Οι ιστοσελίδες δεν ξεφεύγουν από αυτή την τάση της εποχής καθώς και εκείνες χρειάζονται τη λεγόμενη ανακατασκευή τους κάθε τέσσερα χρόνια περίπου. Όπως ακριβώς ένας χώρος εστίασης ανανεώνεται και είναι σε θέση να προσελκύει ολοένα και περισσότερους πελάτες , με την ίδια λογική μια σειρά αλλαγών μπορεί να ανανεώσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών της. Σε ένα κόσμο όπου εξελίσσεται διαρκώς , χαρακτηρίζεται από γρήγορους ρυθμούς και δυναμικές δεν θα ήταν μια συνετή επιλογή μια ιστοσελίδα να παραμείνει αυτή καθαυτή δίχως την απαραίτητη ανανέωση της. Κάθε υπεύθυνος που πρόκειται να ανανεώσει το εκάστοτε site πρέπει να εστιάζει στη βέλτιστη εμπειρία του χρήστη. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με πάρα πολλούς τρόπους όπως για παράδειγμα την ανανέωση του περιεχομένου της.
Μια ιστοσελίδα που έχει καιρό να ανανεωθεί αναμφισβήτητα αποτελεί έναν από τους κυριότερους λόγους που απωθεί δυνητικούς πελάτες. Ταυτόχρονα χάνονται επιχειρηματικές ευκαιρίες. Ο λόγος οφείλεται στο γεγονός πως δεν είναι λίγες οι φορές που τα μηνύματα που θέλει να εξωτερικεύσει μια επιχείρηση αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου και έτσι η ιστοσελίδα δεν είναι πλέον σε θέση να αναδείξει αυτά τα οποία προσφέρει. Τότε η ανανέωση της ιστοσελίδας σε αυτής την περίπτωση κρίνεται απαραίτητη ειδάλλως θα προκύψουν επιζήμιες επιπτώσεις.
Με ποιον τρόπο μπορεί μια ιστοσελίδα να τραβήξει την προσοχή;
Μια ιστοσελίδα πρέπει να διαθέτει προσεγμένο, μοντέρνο και φρέσκο design. Επομένως πρέπει να προσέξουν οι σχεδιαστές να φορτώνει γρήγορα η συγκεκριμένη ιστοσελίδα, να είναι εύκολο στη χρήση , να διευκολύνεται η πλοήγηση και να είναι κατανοητή για τον χρήστη και τέλος να υπάρχει οργάνωση του περιεχομένου ούτως ώστε να διατηρείται το ενδιαφέρον των επισκεπτών κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην ιστοσελίδα.
Υπάρχουν κάποια σημάδια τα οποία ειδοποιούν πως έφτασε η ώρα της ανακατασκευής. Οι ιστοσελίδες πολλές φορές δεν είναι εύκολες στην επεξεργασία και στον χειρισμό τους. Η δυσχέρεια αυτή πρέπει να αλλάξει καθιστώντας έτσι την ιστοσελίδα εξαιρετικά εύχρηστη ως προς την επεξεργασία της. Ένα άλλο ζήτημα αφορά την προσαρμοστικότητα των ιστοσελίδων στις οθόνες μας. Γίνεται λόγος για το επονομαζόμενο responsive design. Όταν η ιστοσελίδα δεν προσαρμόζεται με τον τρόπο που πρέπει στις κινητές συσκευές τότε δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα σύμφωνα με την Google. Έτσι κάθε επιχείρηση πρέπει να είναι βέβαιη πως η ιστοσελίδα προσφέρει εύκολο χειρισμό σε κινητά τηλέφωνα και tablets. Αν δεν επιτευχθεί αυτό, τότε πολύ πιθανόν να χάσει την κατάταξη της η σελίδα στα αποτελέσματα αναζήτησης και κατ’ επέκταση τους πελάτες της.
Ο άλλος λόγος αφορά την στασιμότητα σε πωλήσεις. Οι πωλήσεις στην ιστοσελίδα μπορεί να είναι χαμηλές ή ακόμα και μηδενικές. Τότε αν αυτή η κατάσταση πράγματι ισχύει είναι ώρα για την ανακατασκευή της ιστοσελίδα και εστίαση στη μεγιστοποίηση των κερδών. Φυσικά αν το site ήδη προσμετρά 4 χρόνια τότε σίγουρα θα είναι πίσω στις τάσεις του σχεδιασμού και γενικότερα δεν θα συμβαδίζει με τις τεχνολογικές εξελίξεις. Αυτό το χρονικό διάστημα θεωρείται αρκετά μεγάλο δεδομένου του ανταγωνισμού των επιχειρήσεων στο διαδίκτυο.
Η διαδικασία ανακατασκευής δεν είναι μια απλή υπόθεση. Χαρακτηρίζεται από συνθετότητα διαδικασιών. Αρχικά απαιτείται ανάλυση των αναγκών των χρηστών. Αυτό σημαίνει ότι κατόπιν έρευνας πρέπει να θέσουμε τους στόχους και τις ανάγκες που θέλουμε να εστιάζει η ιστοσελίδα και κατόπιν συλλέγεται το σχετικό υλικό. Σημαντικό είναι το σχεδιαστικό κομμάτι. Σε αυτό το στάδιο πρέπει να αξιοποιούνται οι νέες τεχνολογίες οι οποίες συμμορφώνονται στις επιδιωκόμενες προδιαγραφές και ενσωματώνουν σχετικό περιεχόμενο. Τελευταίο είναι το στάδιο του ποιοτικού ελέγχου. Σε αυτό το σημείο διενεργείται ο τελικός έλεγχος κάνοντας έτσι τις πιθανές αλλαγές.
Ειδικότερα το δεύτερο κομμάτι , εκείνο του σχεδιασμού , είναι το πιο σημαντικό για αυτό και θα αναλυθεί εκτενώς. Η ιστοσελίδα όπως και στα φυσικά καταστήματα , χρειάζεται ανανέωση στη βιτρίνα τους. Έτσι το design μιας ιστοσελίδας πρέπει να συμφωνεί με τις αισθητικά αποδεκτές τάσεις της εποχής. Πέραν όμως του αισθητικού κομματιού, η σελίδα πρέπει να είναι σε θέση να προσαρμόζεται σε όλες τις συσκευές. Οι πιο παλιές ιστοσελίδες δεν μπορούν να προσαρμόζονται στις συσκευές και αν προσαρμόζονται δεν είναι καθόλου εντυπωσιακές. Ακόμη είναι σημαντικό να γίνεται εύκολη και γρήγορη διαχείριση της ιστοσελίδας μέσω των εξελιγμένων μενού. Πολλές φορές το μενού σε μια ιστοσελίδα είναι δύσχρηστο. Ωστόσο μέσω των εργαλείων που προσφέρονται η ζωή του τελικού χρήστη μπορεί να γίνει πολύ εύκολη και να τροποποιεί το περιεχόμενο του.
Συνεχίζοντας το σχεδιαστικό κομμάτι αξίζει να αναφερθεί το ζήτημα της ταχύτητας μιας ιστοσελίδας. Μια ιστοσελίδα όταν δεν έχει φτιαχτεί με σύγχρονες τεχνολογίες είναι επόμενο να παρουσιάζει προβλήματα στη φόρτωση της. Οι χρήστες πλέον δεν αποδέχονται αυτή την κατάσταση και το πιο πιθανό είναι να αποχωρήσουν άμεσα από την ιστοσελίδα που βρίσκονται. Ταυτόχρονα με την δυναμική ανανέωση των τεχνολογικών τάσεων μεταβάλλεται και ο τρόπος αξιολόγησης της Google που αφορά τις σελίδες. Τα παλαιότερα site είναι δομημένα με εσφαλμένη λογική καθώς στόχευαν σε παρελθοντικά εφαρμόσιμες πρακτικές. Αυτό που πρέπει να επισημανθεί εδώ είναι η ανακατασκευή της ιστοσελίδας με τέτοιο τρόπο ώστε να βελτιστοποιηθούν οι πρακτικές του SEO και η συμμόρφωση με τα πρότυπα που «επιβάλλει» η Google ούτως ώστε να βρεθεί η ιστοσελίδα στις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων.
Τελευταίο για το σχεδιασμό αλλά καθόλου αμελητέο είναι εκείνο που συνοψίζει όλα τα παραπάνω , δηλαδή το «Conversion Rate» ,δηλαδή το ποσοστό εκείνο το οποίο κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην ιστοσελίδα δεν έμειναν ως απλοί θεατές αλλά έκαναν μια ενέργεια που είχε αντίκτυπο για την επιχείρηση, όπως το να αγοράσουν ένα προϊόν , να έρθουν σε επικοινωνία με την επιχείρηση ή να εγγραφούν στο newsletter της. Αυτός είναι στην ουσία και ο πρωταρχικός λόγος ανακατασκευής μιας ιστοσελίδας, η αύξηση του Conversion Rate.
Η υλοποίηση της ανακατασκευής επιφέρει και ανάλογο κόστος. Το κόστος της εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως για παράδειγμα η φύση της ανακατασκευής. Για παράδειγμα η αισθητική κατασκευή, όπως για παράδειγμα συμμόρφωση στις σύγχρονες αισθητικές τάσεις, είναι οικονομικότερη από την λειτουργική κατασκευή, δηλαδή της παρέμβασης με τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το site.
Μια ιστοσελίδα πρέπει να μείνει πιστή στις στρατηγικές που ορίζει το μάρκετινγκ. Αυτό σημαίνει πως η ιστοσελίδα πρέπει να είναι άμεσα συνδεδεμένη με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το Instagram, το LinkedIn το Twitter ,και το Pinterest . Αυτό γιατί πολλοί επισκέπτες αναζητούν την επιχείρηση στα social media. Συνεπώς είναι απαραίτητη η σύνδεση της ιστοσελίδας με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς είναι σε θέση να ενημερώνουν τους πελάτες της.